L’impacte social de la introducció de les TIC a l’escola



Avui dia les TIC  a l'escola són una realitat, la societat ha avançat paral·lelament als avenços tecnològics que s'han fet. Aquesta evolució segueix endavant a un ritme frenètic, això dificulta a les escoles adaptar-se totalment als recursos que ens ofereixen les TIC per a una educació de qualitat.

Les escoles volen fer front a tots aquests canvis que està protagonitzant la societat, podem parlar d'una societat tecnològica perquè avui dia fins i tot els més petits disposen d'algun dispositiu que els permet utilitzar alguna xarxa social, pàgines web, materials multimèdia...

Per exemple quan vaig estar a l'escola de pràctiques, molts dels alumnes em demanaven el facebook o correu electrònic, gràcies això encara tinc contacte amb gairebé tots els alumnes de l'aula. Però aquest fet per a molt resulta extrany, no ens fem a la idea que hem evolucionat en el camp digital i que fins i tot els més petits volen formar part d'aquests avenços. Per tant, hem de ser conscients que cada cop les TIC seran més presents a les escoles i els alumnes les utilitzaran en edats més tempranes.

 Ara és hora de mirar endavant, som conscients que l'impacte social que han tingut les TIC a l'escola i a la societat ha sigut molt ampli, per tant els que hem de fer l'esforç per integrar aquest camp som nosaltres, els mestres 2.0. Tenim la responsabilitat d' informar-nos del gran abast de possibilitats que trobem en els diferents recursos d'Internet. En molts casos, podem pensar que l'únic ús d'aquests programes és per gaudir del temps lliure, però no és així l'ús que en fem depèn de nosaltres.
Per exemple, si estem utilitzant un blog, en comptes de fer-lo servir per ­­compartir les fotografies que ens vam fer a les últimes vacances, podem optar per utilitzar la teoria del sharisme per tractar el que van aprendre els alumnes en la última sortida realitzada a l'escola. Si ho enfoquem d'aquesta forma els alumnes poden utilitzar aquest recurs per compartir experiències i opinions que seran contrastades amb els seus companys per tal d'afavorir un aprenentatge compartit i significatiu.

Deixem els prejudicis enrere i donem-nos compte que si no ens volem quedar aturats hem de començar ha ficar de la nostre part tot el que estigui a l'abast. Disposem de gran multitud de recursos que ens poden ajudar a fer la nostra feina més enriquidora, fomentem-los i ajudem als nostres alumnes a formar part d'aquesta realitat.

No hay comentarios:

Publicar un comentario